Wednesday 9 March 2011

''PEMANIS RASA HATI''

''inilah pemanis rasa hati aku''

Dulu aku dahagakan kebahagiaan,rasa ingin disayangi,rasa ingin dirindui.kini aku mula rasakan semua itu dengan kehadiran gadis ini.kami tak pernah jumpa,cuma rasa hati yang buat kami bahagia.aku tak tahu kenape,bila teringat gadis ini,jalan seorang pun masih boleh senyum.
 Sebagaimana yang aku dendangkan bait-bait cinta dahulu,belum cukup lagi untuk aku gambarkan betapa indahnya dia.manja dia,nakal dia,betape mengada-ngadanya dia,aku seorang boleh rasa.
bila dia manja,itulah yang buat aku makin  sayang pada dia.bila dia nakal dengan aku,itulah yang buat aku makin rindukan dia.bila dia mengada-ngada dengan aku,itulah yang buat aku makin perlukan dia.gadis ini betul-betul bikin hati aku jadi pink.
Sungguh aku katakan aku sayangkan gadis ini.sudah lama aku tak rasakan perasaan sebegini.kami kenal lama dahulu,banyak sangat dugaan sebelum dapat bersama dia.tapi tuhan sudah takdirkan dia untuk aku sekarang.aku harap suatu hari nanti aku dapat peluang untuk bertemu dia.semoga kau dijaga tenang,semoga kau dipelihara sampai kita sah dimuhrimkan,semoga kau tunggu aku,semoga kau tetap untuk aku.
Pemikiran negatif bila berjauhan memang aku tak nafikan.tapi aku kata pada hati aku dalam-dalam,aku harus percayakan dia.doakan aku agar hati ini tetap untuk kau,doakan aku agar rasa sayang ini hanya dengan kau.doakan aku agar rindu ini hanya pada kau seorang.aku aminkan setiap doa itu.
Menjadi seorang lelaki terlalu banyak tanggungjawab.aku perlu bersusah sekarang kerana aku tak mahu kau susah bila bersama aku,suatu hari nanti,aku tak mahu kau menyesal hadir dalam hidup aku.
                       ''kerna ku sayang kamu''
-seandainya,kau ada disini denganku,
 mungkin ku tak sendiri.
 bayanganmu,yang selalu menemaniku
 hiasi malam sepi ku..
 ku ingin bersama dirimu..
 ku tak akan pernah,berpaling darimu
 walau kini,kau jauh dariku
 kan selalu ku nanti,kerna
 ku sayang kamu

Hati ini,selalu memanggil namamu
dengarlah melatiku
ku berjanji,hanyalah untukmu cinta ku
takkan pernah ada yang lain...
         -insyaallah-


1 comment: